Thursday, May 01, 2008

kau tahu kau banyak berangan bila...

Realiti

Masa lenaku hampir-hampir tamat. Aku rasa seolah-olah ada sepasang mata memerhatiku yang sedang enak tidur. Aku buka mataku lalu tersenyum melihat wajahmu begitu asyik menuntunku dari tadi. Kau ukirkan senyum sayang lalu mengucup keningku. Pagi awak, sambil membelai-belai rambutku yang kusut-masai akibat tidur nyenyak (hey, nobody's perfect). Aku menutup mataku kembali sambil tersenyum...Morning babe.

Maaf. Tu tentunya bukan realiti.

Ni baru betul!

Masa lenaku hampir-hampir tamat. Aku rasa seolah-olah ada sepasang mata memerhatiku yang sedang enak tidur. Aku buka mataku lalu ternampak wajah bengis mama. Hoi. Ewah ewah. Matahari dah naik tegak baru nak bangun eh, anak dara!

Aku menutup mataku kembali sambil tersenyum kambing .... jap lagi yer. mimpi indah belum habis.

Alah worth a thought berangan right?

No comments: